maandag 16 juli 2007

Randstadrail (deel 2)

De afgelopen week was er, zoals eerder op mijn blog vermeld, onderhoud aan het NS trace Gouda - Den Haag CS. In die periode zette de NS bussen in als vervanging. Daarover sprak ik toen mijn zorg uit en om teleurstelling te voorkomen besloot ik de eerste dag met de fiets te doen. Het was lekker weer en met mijn ouwemannentempo was ik met een uurtje ten kantore.
Andere collega's hadden diezelfde morgen de gok genomen en waren dik tevree met het vervangend vervoer van de NS, ik wist niet wat ik hoorde en uiteraard nam ik de volgende dag de proef op de som en trok naar de opstappunt alwaar de bussen zouden stoppen. Stomverbaasd was ik toen ik in de verte inderdaad de beloofde bussen waarnam. Ze zouden tijdens de spits om de drie minuten vertrekken en dat gebeurde ook daadwerkelijk! Dit ging de rest van de week ook grandioos, waarvoor hulde!
Hedenochtend zouden de werkzaamheden aan het spoor zijn opgeheven en konden we weer 'gewoon' (dit betreft nog steeds vervangend vervoer maar nu voor de randstadrail die nog steeds niet rijdt) met de trein. Ik vond het al verdacht stil op het parkeerterrein bij het station, maar ach de schoolvakantie staat voor de deur, en toen ik bij het perron op de borden las "Let op omroepbericht"werd mij duidelijk dat de werkzaamheden volgens goed vaderlands gebruik waren uitgelopen. De NS was echter "vergeten" om voor vervangend vervoer te zorgen. Het krediet wat afgelopen week was opgebouwd, was in een klap verloren! Jammer.

Geen opmerkingen: